Crunchfish storsatsar på den indiska marknaden
Indien är det snabbast växande landet i världen inom mobila betalningar. Med sina över 50 miljoner handlare som är på väg att digitaliseras ställs höga krav på bra uppkoppling för att transaktioner ska kunna genomföras.
– Det som är spännande med Indien är deras gigantiska marknad och förvandlingen från ett kontantsamhälle till mobila betalningar som sker just nu, säger Joachim Samuelsson, vd på Crunchfish som utvecklar interaktionslösningar för mobila betalningar.
Bolaget har också nyligen sökt patent för en interaktionslösning som kommer att möjliggöra betalningar offline.
– Vår möjlighet ligger i skalbarheten, eftersom vi kommer nå miljontals handlare via partnerskapet med dessa betaltjänster. Även om handlarna i Indien skulle betala oss så lite som 20 kronor i månaden så skulle vår månadsintäkt bli enorm med tanke hur många handlare varje betaltjänst har i sina nätverk, avslutar Joachim Samuelsson.
Se Crunchfish presentation på Småbolagsjakten nedan

FAKTA: Om Crunchfish företrädesemission
Emissionsbelopp: 25,5 miljoner kronor
Teckningsperiod: 30 mars – 14 april 2020.
Teckningskurs: 9,90 SEK per aktie.
Företräde: aktieägare i bolaget erhåller för varje befintlig aktie en (1) teckningsrätt, och tio (10) teckningsrätter berättigar till teckning av en (1) ny aktie i bolaget till en teckningskurs om 9,90 kronor per aktie.
Fakta: Om Crunchfish
Bolaget utvecklar och marknadsför interaktionslösningar för mobil betalning i fysisk miljö. De utvecklar även interaktionslösningar baserad på geststyrning för smarta AR-glasögon. Crunchfish grundades i Malmö 2010.

Få full tillgång till Omni Ekonomi
- Alla mediers affärsnyheter på ett ställe
- Upplåst innehåll från världens ledande medier
- Dagliga aktieanalyser direkt i appen