Hem
Anna Weiner Jiffer, grundare av HållbarTillväxt AB (HÅLLBARTILLVÄXT)
HållbarTillväxtANNONS

Så gör de - för att få företag att arbeta mer hållbart

Konsumenter, medarbetare och investerare är i dag mer medvetna om hur deras val påverkar människor och miljö. Detta ställer nya krav på företag att arbeta med hållbarhetsfrågor på riktigt.

– Konsumenter väljer bort varumärken som de anser inte arbetar tillräckligt med hållbarhet. Hållbarhet är en kritisk framgångsfaktor, det gäller att ta ansvar och visa det, säger Anna Weiner Jiffer, grundare av HållbarTillväxt AB.

Hon poängterar att det inte går att fuska med hållbarhetsarbetet. Även investerare bryr sig om att företagen de placerar i sköter sig och undviker att investera i bolag som inte har ett väl fungerande hållbarhetsarbete.

Hjälper företag att hitta rätt

– Det handlar om riskminimering. Att vara ekonomisk hållbar innebär till exempel att ha en god intjäningsförmåga över tid.

HållbarTillväxt hjälper bolag att komma fram till hur de bäst kan ställa om till att bli mer hållbara.

– Det finns inte en modell som fungerar för alla. Vissa företag behöver se över sitt leverantörslandskap eller sin affärsmodell, medan andra behöver bli en mer attraktiv arbetsgivare. Vi hjälper företag att identifiera vad som är de väsentligaste hållbarhetsaspekterna för just dem och vad de behöver göra för nå sina hållbarhetsmål, säger Anna Weiner Jiffer.

Få full tillgång till Omni Ekonomi

  • Alla mediers affärsnyheter på ett ställe
  • Upplåst innehåll från världens ledande medier
  • Dagliga aktieanalyser direkt i appen
Bli medlem
Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.