Hem
Danske Bank DistrictANNONS

Så har handelshuset förenklat sina affärsbeslut

I början av året mötte majoriteten av Danske Banks företagskunder en helt ny vy när de loggade in på internetbankens företagsdel. Då lanserades District, en ny finansiell plattform och marknadsplats som vände upp och ned på hur banksystem på internet kan fungera. En av pilotkunderna var just handelshuset Elof Hansson i Göteborg. Elof Hansson är en koncern med tradingbolag, fastighetsbolag och projektbolag som har cirka 270 anställda. Medarbetarna sparar mycket tid genom att använda District.

– Nu kan jag logga in på ett enda ställe och skräddarsy vad jag vill se i min egen anpassningsbara dashboard. Valutapositioner och makrodata, allt samlas i en kanal och jag slipper söka manuellt för att kunna fatta beslut, säger Viktor Axelsson, Treasurer på Elof Hansson Holding AB.

District ger en överblick över företagets finanser och göra vardagen enklare för medarbetarna. Det går lätt att exempelvis göra betalningar, handla med valuta och överblicka bolagets likviditet. 

– Framför allt är det användarvänligt och intuitivt. Jag märker att det är ett gränssnitt som banken utvecklat med kundnyttan i fokus samtidigt som det är anpassat för framtidens snabba teknikutveckling, säger Viktor Axelsson.

Få full tillgång till Omni Ekonomi

  • Alla mediers affärsnyheter på ett ställe
  • Upplåst innehåll från världens ledande medier
  • Dagliga aktieanalyser direkt i appen
Bli medlem
Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Omnis redaktion. Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Omniredaktionens åsikter.