Svenska företag bygger framtidens bank
District är en ny digital plattform för finansiella tjänster som ger användarna ett helt nytt verktyg för att övervaka alla delar av företagets ekonomi.
När Danske Bank utvecklade District var ett antal utvalda företag över hela Norden med och bidrog med idéer kring utmaningar och tidstjuvar som de vill att District ska lösa.
– Exempelvis att få bättre översikt över sina kontobalanser och kund- och leverantörsreskontra, säger Ylva Palmqvist som är Global Cash Manager på Danske Bank.
Nästa steg är att du som företagskund med en enda inloggning ska kunna koppla ihop alla dina affärssystem, finanssystem, nyhetstjänster och andra tjänster från en rad externa leverantörer.
Att integrera data från partnerföretag gör att banken kan erbjuda en proaktiv datadriven rådgivning på en helt ny nivå. Större företag kan exempelvis använda datadriven rådgivning för att till exempel nå sina finansieringsmål och göra säkrare prognoser och valutasäkringar.
– Lite mindre företag kan vi till exempel hjälpa genom att erbjuda automatiska processer i District för att exempelvis se framtida likviditetsbehov och lösningar för att snabbt kunna höja sin kontokredit, säger hon.

Få full tillgång till Omni Ekonomi
- Alla mediers affärsnyheter på ett ställe
- Upplåst innehåll från världens ledande medier
- Dagliga aktieanalyser direkt i appen